Timmetje

Op 18 juli 1998 werd Tim geboren. Helaas bleek al vrij snel dat hij ernstig ziek was. Zo ziek dat hij voor lange tijd opgenomen moest worden in het ziekenhuis.

De ouders van Tim brachten daarom noodgedwongen vele uren door in het ziekenhuis. Natuurlijk om Tim alle liefde en steun te geven die het kleinemannetje nodig had.

Tijdens deze vele uren in het ziekenhuis viel het de ouders van Tim op dat een ziekenhuis een zakelijke omgeving is, waar een niet kindvriendelijke sfeer vanuit gaat. Zeker voor langdurig zieke kinderen.

De sfeer staat absoluut los van de uitstekende zorg waarmee Timmetje in het ziekenhuis werd omringd. En ook de relatie die de ouders van Tim met de doctoren hadden waren uitstekend. Toch konden de artsen Tim uiteindelijk niet meer helpen. Tim overleed op 15 februari 2001.

Deze ervaring deelde de vader van Tim met een paar vrienden en gezamenlijk werd besloten een stichting op te richten met als doelstelling om het verblijf van kinderen in ziekenhuizen en medische instellingen in de toekomst te verbeteren. Als hommage aan Tim, is zijn foto gekozen als beeldmerk voor Stichting DaDa.