Wethouders zetten mini-autootjes in elkaar voor patiëntjes St Jansdal

21-03-2019

Wethouders zetten mini-autootjes in elkaar voor patiëntjes St JansdalOp vrijdag 15 maart jl. hebben 3 wethouders van de gemeente Harderwijk twee DaDa auto's in elkaar gezet in het kader van de actie NLdoet.

In een stoere auto rijden naar de operatiekamer. Voor zieke kinderen biedt dit eventjes afleiding en vermindert het de spanning voor de komende operatie. Ziekenhuis St Jansdal kreeg vrijdag twee elektrische autootjes van Stichting DaDa. De wagentjes werden in elkaar gezet door de Harderwijkse wethouders in het kader van de actie NL Doet.

Nadat de wethouders de auto's rijklaar hadden gemaakt, namen enkele leden van de Stichting Vrienden van St Jansdal samen met voorzitter Raad van Bestuur Relinde Weil de auto's in ontvangst. Daarna mochten enkele patiëntjes in de centrale hal van het ziekenhuis de eerste proefritjes maken.

Deze 2 DaDa auto's zijn beschikbaar gesteld door Hamu Automaterialen en Nijboer Blijstra Techniek B.V. en Bosch Car Service Nederland.