LKQ Fource doneert DaDa Knuffels aan ziekenhuizen in Nederland

15-12-2020

LKQ Fource doneert DaDa Knuffels aan ziekenhuizen in NederlandTrots kunnen wij melden dat LKQ Fource een samenwerking aangegaan is met Stichting DaDa. Zij hebben groot aantal van de DaDa knuffels. Deze knuffels worden in de komende maanden door de commerciële managers van LKQ Fource geleverd bij de regionale ziekenhuizen.

Ieder jaar ontvangen de klantrelaties van LKQ Fource aan het einde van het jaar een bedankje. Dit jaar is door LKQ Fource besloten om een deel van deze bedankjes in te zetten voor het goede doel. “Als er één gedachte treffend is voor het afgelopen jaar, dan is het wel de boodschap Zorg voor elkaar”, vertelt Johan van der Hoeven, Sales Director bij LKQ Fource. Stichting DaDa is als goed doel gekozen, omdat deze Stichting de zorg voor alle kinderen steunt, ongeacht welke ziekte.

“Stichting DaDa doet er alles aan om kinderen zich ook in een ziekenhuis thuis te laten voelen. Dit doen zij door het doneren van knuffels en het financieren van projecten, bijvoorbeeld een speciale kinderwachtkamer op de SEH in het Franciscus Ziekenhuis. “De giraffe knuffels zijn echt een steun voor de kinderen en zorgen voor een directe positieve ervaring wanneer de kinderen opgenomen worden in het ziekenhuis. Daarnaast wordt het bedrag dat is uitgeven aan de knuffels, geïnvesteerd in andere projecten van stichting DaDa die als doel hebben om het verblijf van kinderen in ziekenhuizen aangenamer te maken. Een win-win situatie”, vertelt Antwan van Esch, Commercieel Manager bij LKQ Fource.

Antwan Van Esch is vrijdag 11 december op bezoek geweest bij het Amphia ziekenhuis in Breda, waar hij een lading knuffels heeft afgeleverd. “We zijn hartstikke blij met de giraffe knuffels van Stichting DaDa die LKQ Fource beschikbaar heeft gesteld. Hier kunnen we een hoop kinderen blij mee maken en even laten vergeten dat ze in het ziekenhuis liggen”, aldus Giel Baaij van het Amphia ziekenhuis.

De komende maanden worden er nog meer ziekenhuizen voorzien van knuffels. Onder andere Zuyderland MC in Sittard-Geleen, Admiraal de Ruyter ziekenhuis in Goes, Flevoziekenhuis in Almere, Diakonessenhuis in Utrecht en nog meer, staan op het lijstje om de giraffe knuffels in ontvangst te nemen.