04-09-2019

Feestelijke opening kindvriendelijke ruimtes Spoedeisende Hulp Franciscus GasthuisIn het Franciscus Gasthuis vond op 3 september jl., de officiële opening plaats van de vernieuwde kamers op de Spoedeisende Hulp. Waaronder een kinderwachtkamer en een acute kinderbehandelkamer, beiden gesponsord door Stichting DaDa.

Een opname op de Spoedeisende Hulp is voor mensen een ingrijpende gebeurtenis, vooral voor kinderen. Om ze af te leiden en te zorgen dat zij zich op hun gemak voelen, is er een speciale kinderwachtkamer gerealiseerd. Met meubilair in vrolijke speelse kleuren, speelgoed en digitale speelschermen, kunnen kinderen even hun leed vergeten. In de acute kinderbehandelkamer worden kinderen met behulp van licht en beeld afgeleid tijdens hun behandeling.