DaDa Knuffeltoer

29-07-2021

DaDa Knuffeltoer

LKQ Fource doneert DaDa knuffels aan het LUMC en beëindigt daarmee de DaDa Knuffeltour

In december 2020 ging LKQ Fource de samenwerking aan met Stichting DaDa en kocht honderden knuffels in om uit te delen aan ziekenhuizen in Nederland. Na een bezoek aan negen ziekenhuizen in zeven maanden, kwam er op vrijdag 2 juli een einde aan de 'knuffeltour' met een laatste donatie aan het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) in Leiden.

Het initiatief ging van start met een bezoek aan het Amphia ziekenhuis in Breda en sindsdien werden er knuffels geleverd aan het Flevoziekenhuis in Almere, Zuyderland ziekenhuis in Heerlen, Admiraal de Ruyter ziekenhuis in Goes, Isala ziekenhuis in Zwolle, Dijklander ziekenhuis in Hoorn, Ikazia ziekenhuis in Rotterdam, Diakonessenhuis in Utrecht en tot slot het LUMC in Leiden.

Commercieel Manager Arjan de Bruijn bracht op vrijdag 2 juli de knuffels naar het LUMC. "Vanaf het begin hebben wij voor Stichting DaDa gekozen omdat zij meer doen dan alleen knuffels uitdelen aan zieke kinderen. Het geld dat uitgegeven wordt om de knuffels in te kopen, wordt door de stichting geïnvesteerd in allerlei speciale projecten met als hoofdzaak om het verblijf van kinderen in ziekenhuizen zo prettig mogelijk maken. Dus we investeren niet alleen in de knuffels, maar ook in deze projecten waarmee wij twee vliegen in één klap slaan", vertelt Arjan de Bruijn.

"De knuffeltour bracht ons door het hele land en overal waar we kwamen werden we met open armen ontvangen. Zeker met de coronapandemie waar we de afgelopen maanden met zijn allen last van hadden, was het voor de kinderen, het ziekenhuis personeel en ons het lichtpuntje van de week als we de knuffels brachten", aldus Arjan. LKQ Fource is ontzettend tevreden over het verloop van  het project en de samenwerking met Stichting DaDa, met als doel gezamenlijk  kinderen in Nederlandse ziekenhuizen een hart onder de riem te steken. Het biedt perspectieven voor een vervolg op de samenwerking in de toekomst.