Cheque van Team Snowpatrol

12-03-2020

Cheque van Team SnowpatrolAndré van Duivenbode, voorzitter van onze Stichting, heeft weer een prachtige cheque in ontvangst mogen nemen voor Stichting DaDa. Dit keer van Team Snowpatrol – Henk v.d. Wetering en Jan Snel, zij hebben voor Stichting DaDa meegedaan aan Navigatenorth 2020. Een groot avontuur met sportieve elementen door het hoge noorden van Europa.

Samen met Henk en Jan is besloten om dit bedrag in te zetten voor een project bij Adelante Zorggroep in Valkenburg a/d Geul. Zij willen heel graag een snoezelwaterbed voor alle kinderen op de afdeling, maar in het bijzonder voor de doelgroep met een meervoudige lichamelijk en/of geestelijke beperking. Deze kindjes kunnen veel baat hebben bij sensorische prikkels. Vaak hebben deze kinderen veel medische zorg nodig en/of een palliatief traject. Voor deze kinderen zou het mooi zijn om hen iets te bieden waar ze kunnen ontspannen, tot rust kunnen komen en verschillende prikkels kunnen ervaren. Het waterbed komt in een bedstay waar het donker gemaakt kan worden. De kinderen kunnen hier genieten van mooie lampjes, geluid en bewegingen op de trillingen van de muziek. Dit speciale bed gaat zorgen voor heel veel jaren van plezier en mooie belevingen van de kinderen die middels sensorische prikkels geactiveerd kunnen worden of juist extra ontspanning kunnen vinden.

Tijdens deze kleine bijeenkomst heeft onze voorzitter, in het bijzijn van Henk en Jan, gelijk de overeenkomst getekend voor Adelante Zorggroep, waarin de afspraken zijn vastgelegd tussen Stichting DaDa en Adelante om er voor te zorgen dat het prachtige bedrag goed besteed gaat worden! We hebben afgesproken om t.z.t. met Henk en Jan bij het project te gaan kijken om te zien wat er van geworden is. Daarover hoort u zeker meer.

Wij bedanken Henk en Jan en alle sponsors van Team Snowpatrol voor hun bijdrage!

Zo komt onze droom “Een betere KinderZorg in Nederland” weer een stapje dichterbij.