Bosch Car Service schenkt 65 elektrische mini-autootjes aan Stichting DaDa

20-06-2018

Bosch Car Service schenkt 65 elektrische mini-autootjes aan Stichting DaDaMinder operatiestress door elektrisch autoritje naar operatiekamer

Stichting DaDa en Bosch Car Service Nederland slaan de handen in elkaar om het verblijf van zieke kinderen in ziekenhuizen en medische instellingen aangenamer en kindvriendelijk te maken.

Bosch Car Service heeft tijdens haar jaarcongressen eerder dit jaar het idee en een bijhorende sponsoring voorgesteld. Het enthousiasme was zo groot dat we maar liefst 65 mini-autootjes gesponsord hebben gekregen. Hiermee kunnen de kinderen zelf naar de operatiekamer of consultatie bij de dokter rijden. De eerste autootjes werden onlangs uitgereikt aan het HMC Bronovo in Den Haag.

Wij willen Bosch Car Service Nederland, alle Bosch Car Service autobedrijven, maar ook de leveranciers die hieraan hebben bijgedragen enorm bedanken.

DaDa mini-autootjes

Het idee voor de mini-autootjes komt van een medewerkster van een kinderziekenhuis in Rotterdam. Ze had een artikel gelezen over een Amerikaans ziekenhuis waar zieke kinderen in een elektrische mini-auto naar de operatiekamer mogen rijden. Zo worden ze afgeleid van de naderende ingreep en hebben ze minder stress. We stonden als Stichting DaDa meteen open voor dit idee. Het sluit immers perfect aan bij ons doelstellingen.