Blije gezichtjes in het Ikazia Ziekenhuis

14-12-2017

Blije gezichtjes in het Ikazia ZiekenhuisOndanks afgelasting van de DSW Bruggenloop Rotterdam toch blije gezichtjes op de Kinderafdeling in het Ikazia Ziekenhuis Rotterdam. Stichting DaDa is dit jaar het goede doel van de Bruggenloop. Dit hardloopevenement over 15 kilometer gaat over 6 Rotterdamse bruggen en stond gepland voor zondag 10 december 2017. Helaas zag de organisatie zich genoodzaakt om op dringend advies van de autoriteiten het evenement af te blazen omdat door de hevige sneeuwval de veiligheid van de deelnemers niet meer kon worden gegarandeerd.
Mooie cheque!

De organisatie van de Bruggenloop heeft besloten om Stichting DaDa toch te verblijden met een mooie cheque, de opbrengst van het omsmelten van de medailles en de gesponsorde DaDa Knuffels. Daarom zijn wij deze week gezamenlijk afgereisd naar de kinderafdeling van het Ikazia Ziekenhuis in Rotterdam. Zij hebben 400 DaDa Knuffels gekregen die ze mogen uitdelen aan de kinderen die naar het ziekenhuis komen voor een operatie of die daar langer moeten blijven.

DaDa Knuffels voor IKAZIA ziekenhuis

Mede door de opbrengst van de Bruggenloop mochten wij ook twee bestuurbare mini-auto’s overhandigen aan het Ikazia. Met deze auto’s kunnen de kinderen zelf naar de operatiekamer rijden. Het ritje naar de operatiekamer geeft de kinderen een positieve ervaring en leidt hen af van de behandeling die ze moeten ondergaan.

Het Ikazia Ziekenhuis is het eerste ziekenhuis in Nederland dat met financiële steun van Stichting DaDa de beschikking heeft gekregen over deze mini-auto’s. De komende maanden gaan wij samen met het Ikazia Ziekenhuis kijken of het ook echt werkt met 2 van die mini-auto’s in een ziekenhuis. Wij zijn benieuwd en houden u op de hoogte!

Wij willen de deelnemers aan de DSW Bruggenloop Rotterdam en natuurlijk de organisatie nogmaals hartelijk bedanken!