Periodieke schenking

Wilt u Stichting DaDa helpen om haar doelstellingen te verwezenlijken? Zet uw gift dan om in een periodieke schenking. Normaal zijn uw giften pas aftrekbaar als deze minimaal één procent van uw belastbaar inkomen bedragen. Een gift die is vastgelegd in een schenkingsovereenkomst is altijd aftrekbaar.

Wat is een periodieke schenking?
Een periodieke schenking is een schenking die jaarlijks volledig aftrekbaar is van uw belastbaar inkomen, er geldt géén minimum of maximum. Zo kost een periodieke gift aan Stichting DaDa van 1000 euro gedurende vijf jaar u per saldo 480,00 euro netto per jaar, bij een inkomstenbelastingtarief van 52%.

U schenkt minimaal vijf jaar lang een vast bedrag.
U legt uw schenking vast in een schenkingsovereenkomst.
Giften die vóór het ondertekenen van de overeenkomst zijn gedaan mogen van de Belastingdienst niet in mindering worden gebracht op het schenkingsbedrag.

Hoe werkt het?
Leg uw schenking vast in een schenkingsovereenkomst. Download hier de overeenkomst. U kunt de ingevulde overeenkomst naar ons toesturen. U ontvangt vervolgens een ondertekend exemplaar van ons retour voor uw administratie.

De voordelen op rij
Uw gift is aftrekbaar van de inkomstenbelasting. U draagt bij aan het welzijn van gezinnen met een ziek of gehandicapt kind.
Periodieke schenkingen kunnen voor elk gewenst bedrag worden afgesloten.

Als u uw gift vastlegt, heeft u er zelf weinig omkijken meer naar.