Het bestuur

Het bestuur wordt niet betaald voor haar werkzaamheden. De leden zetten zich belangeloos en met plezier in om de doelstelling van Stichting DaDa te realiseren

André van Duivenbode
André van Duivenbode is in het dagelijks leven Commercieel Directeur bij GHS Automotive. Getrouwd met Bianca en vader van twee jongens Robert en Bart. Onze derde zoon Tim werd geboren op 18 juli 1998 en overleed op15 februari 2001. Tim werd geboren met het syndroom van Down en heeft alleen in zijn eerste levensjaar al meer dan 125 dagen in diverse ziekenhuizen doorgebracht. Een drietal dingen vielen mij toen op. De basis medische zorg is goed geregeld, dat de medici die in deze medische instellingen werken dit doen met passie en vanuit hun hart, ik noem het een roeping. En als laatste dat de kindvriendelijkheid binnen deze instellingen voor verbetering vatbaar is. Zij, de medici, willen die kwaliteit wel leveren maar kunnen dit simpelweg niet door het gebrek aan geld. Ik heb mij toen voorgenomen daar ooit extra aandacht aan te geven als ik de tijd, moed en energie ervoor vrij kon maken. Dit vanuit maatschappelijke betrokkenheid en om iets terug te doen geprikkeld door twee bijzondere kinderartsen die ik in die periode heb leren kennen.

Willem van Meurs

Willem is CEO bij Polvo bv, een groothandel in ijzerwaren, gereedschappen en hang- en sluitwerk. Hij is getrouwd met Marja en heeft twee mooie dochters die ook regelmatig bij evenementen van Stichting DaDa hand- en spandiensten verrichten.

Willem is vanaf de organisatie van het eerste DaDa diner in de Van Vollenhovenstraat bij de stichting betrokken. Vanaf dat moment heeft hij binnen het bestuur de organisatie van alle evenementen in zijn portefeuille. "Ondanks dat er zeker vlak voor een groot evenement veel tijd in gaat zitten, is het erg leuk om te doen. En wanneer wij als bestuur een bezoek brengen aan een gerealiseerd project en je ziet het plezier bij de kinderen, dan weet je weer waar je het voor doet. Daarnaast is het goed om te zien dat er heel veel mensen zijn die ons willen steunen. Of het nu donaties zijn of het gaat om persoonlijke inzet en ondersteuning, het enthousiasme is overweldigend.

Robbert Prins
Robbert Prins is secretaris van de vennootschap en lid van de directie bij De Goudse Verzekeringen en trotse vader van twee dochters en een zoon. 'Als vader voel ik natuurlijk een grote betrokkenheid bij kinderen. Het verhaal van Tim was ook voor mij de directe aanleiding om energie te steken in de Stichting DaDa. Het is voor mij een heel positieve ervaring om te ontdekken dat in de zakelijke, gehaaste samenleving waarin we leven, mensen tijd en geld over hebben voor een initiatief als de Stichting DaDa. Een grote groep mensen steekt er geheel belangeloos tijd en energie in. Als het zo doorgaat als nu, gaan we met de stichting een grote toekomst tegemoet.' Ons uiteindelijk doel is natuurlijk om al die kleine mensjes die te maken krijgen met dingen die je zeker kinderen niet toewenst een betere zorg en ondersteuning te geven.

Jan Paul Schop
Jan-Paul Schop is medeoprichter van USP Marketing Consultancy & BouwKennis en vader van twee levendige jongens. Als ondernemer staat je zaak vaak centraal maar als er kinderen om de hoek komen, wordt de prioriteit automatisch daarbij gelegd. Kinderen geven je het grootste plezier en voor hun gezondheid en welzijn heb je als ouders alles over. Helaas is zeker gezondheid in beperkte mate beïnvloedbaar en moet je als ouders maar hopen dat ziektes je kinderen voorbij gaan. Aan het welzijn is meer te doen en dat beoogt DaDa voor zieke kinderen te vergroten. Een mooi streven, dat in concrete daden en projecten de afgelopen jaren is omgezet. En waar ik graag met mijn kennis en ervaring aan bijdraag.